De natuur is mijn inspiratiebron, soms ligt mijn focus op de perfectie, maar vaker op de imperfectie. Ooit werkte ik met klei, maar modelleerde het materiaal niet, waardoor de sporen van mijn zoektochten zichtbaar bleven. Tot ik rond 2005 in Drenthe een merel een nestje zag bouwen, in de vorm van een kommetje, en hierdoor werd gegrepen. Het idee om het nest te vereeuwigen in brons, ontstond in het najaar. De vogels waren uitgevlogen, het stormde en Vlaamse gaaien waren op rooftocht.
Een periode van onderzoek volgde: Uit welke materialen is het opgebouwd? Wat te doen om het nest gietklaar te maken? Kan het brons doorlopen in de gietmal? Dit zijn enkele van de terugkerende vragen, want sindsdien heb ik mij toegelegd op het vereeuwigen van verlaten vogelnesten in brons. Tijdens dit proces verbrandt het oorspronkelijke nest. Elk kunstwerk is een unicum.
Een nest staat symbool voor beschutting, vruchtbaarheid en nieuw leven. Het verwijst bovendien naar de vergankelijkheid in de natuur. ‘The Circle Of Life’ is ontstaan uit een verlaten nest van tortelduiven. Inmiddels heb ik vele bronzen nesten gemaakt en exposeer regelmatig; vorig jaar onder andere in de binnentuin van de Hermitage in Amsterdam. Mijn beelden vonden ook een weg naar collecties in binnen- en buitenland.
In 2011 maakte ik voor het eerst kennis met AmstellandKunst via Denieuwegalerie. Het contact met collega-kunstenaars ervaar ik als stimulerend en motiverend. Het zoeken naar geschikte locaties en het organiseren van tentoonstellingen met kunstenaars uit verschillende disciplines is een uitdaging.